COGNICIÓN NUMÉRICA Y RENDIMIENTO MATEMÁTICO | Universidad Atlántico Medio

Líneas de Investigación

COGNICIÓN NUMÉRICA Y RENDIMIENTO MATEMÁTICO

Proyectos Activos

ManyNumbers Collaborative Research: A Multi-Lab Investigation of the Conceptual Foundations of Early Number Development.  GC_Math. Factores que modulan los resultados académicos en matemáticas. Un estudio de casos en Gran Canaria.  The Arithmos Project. Collaboration with Dublin College University. 

Publicaciones

  •  Van Dijck, J. P., Abrahamse, E., Kesteloot, S., Willems, R., & Fias, W. (2022). Statistics anxiety in Flanders: exploring its level, antecedents, and performance impact across professional and academic bachelor programs in psychology. International Electronic Journal of Elementary Education, 14(3): 363-385. DOI:10.26822/iejee.2022.250
  •  Abrahamse, E., & Van Dijck, J. P. (2023). Ranking-space: magnitude makes sense through spatially scaffolded ranking. Frontiers in Psychology, 14, 1224254 DOI:10.3389/fpsyg.2023.1224254